Ga naar de inhoud

Sponsor in spotlight: Koppert

Koppert Ed Moerman

Een van de eerste sponsoren van de RHTuS-reünie op 18 juni was Koppert, toen nog met de toevoeging Biological Systems. ”Na vele jaren werd het tijd om ons logo en onze branding te vernieuwen”, vertelt Ed Moerman. Hij studeerde in Utrecht af in 1980, begon bij het toenmalige consulentschap en stapte na zeven jaar over naar Koppert om verschillende functies te bekleden. ”Dankzij de breedte van de opleiding met allerlei disciplines heb ik over de grenzen leren kijken. Zowel grenzen tussen afdelingen en vakgebieden als landsgrenzen. En dat komt in zo’n internationaal bedrijf zoals Koppert nu is heel goed van pas”.

De producten van Koppert, ze worden trouwens ook wel oplossingen genoemd, worden tegenwoordig in meer dan honderd landen gebruikt. Inmiddels is Koppert, ooit begonnen als pionierend familiebedrijfje met vier medewerkers, mondiaal marktleider.

”Het is mooi om bij te dragen aan het telen van gezonde gewassen in een gezonde omgeving. En dat kan alleen als we samenwerken met partners en met de natuur. Niet voor niets dragen wij dat in de nieuwe huisstijl uit met als slogan ‘Partners with Nature’. Het logo met de K van Koppert is wat vriendelijker en geeft ook de verbinding aan tussen de verschillende benaderingen van plantgezondheid. Koppert kiest steeds meer de holistische aanpak van plantgezondheid. Tja, dat hebben we niet echt meegekregen tijdens de opleiding aan de tuinbouwschool.”

”De excursies vond ik één van de leukste aspecten van de RHTuS. En die leraren, daar zaten wel typetjes tussen. Zelf kon ik het wel aardig vinden met Schrijer. Ik vond natuurkunde best een boeiend vak en ik kon zijn no-nonsense benadering wel waarderen.”

Voor het bedrijfsfilmpje van Koppert en van andere gewaardeerde sponsoren, kijk op https://reunierhtus.nl/onze-sponsoren-stellen-zich-voor/